برگه

تصویر هاستینگ
افزایش سرعت سایت

چطور سرعت لود (بارگذاری) وبسایت خود را بیشتر کنیم؟

اگر شما هم صاحب یک وبسایت اینترنتی یا یک کسب و کار انلاین هستید شاید دغدغه شما هم باشد که سایت شما بالاترین وروردی ممکن را از طریق گوگل و موتور های جستجو جذب کند. برای این کار لازم است تا سایت شما در مرحله اول سرعت لود بالای داشته باشد. این مورد به عوامل مختلف از جمله برنامه نویسی وبسایت شما و همچنین هاست مورد استفاده وبسایت شما بستگی دارد. اما چطور می توانید یک وبسایت با سرعت لود بالایی داشته باشید؟


تاثیر برنامه نویسی وبسایت بر روی سرعت لود

یکی از موارد بسیار مهم در بارگذاری سایت شما کد نویسی سایت است. بسته به نوع طراحی وبسایت خود و زبان های به کار رفته و بهینه سازی سورس کد این مورد یکی از موارد مهم می باشد. اگر وبسایت شما یک وبسایت وردپرسی می باشد یا از سیستم ووکامرس برای سایت فروشگاهی خود استفاده می کنید، باید از افزونه های بهبود سرعت مانند لایت اسپید یا اسپید کش استفاده کنید. شما می توانید این افزونه ها را از مخزن ورپرس دانلود و بر روی وبسایت خود نصب کنید. اگر وبسایت خود را به صورت اختصاصی طراحی کرده اید، حتما از برنامه نویس خود بخواهید تا سورس کد های وبسایت شما ره کامپرس یا فشرده کند. این مورد تاثیر بسازایی در افزایش سرعت لود سایت شما خواهد داشت. فشرده سازی کد های جاوا اسکریپت و همچنین css نیز از موارد است که باید بررسی شود.

زبان های بک اند هم در این مورد تاثیر بسازایی دارند. چرا که زبان استفاده شده در بک اند سایت نیز باید از زبان های بهینه شده و بروز دنیا باشد. استفاده از زبان های php , asp.net, go, python و غیره می تواند بسیار مفید باشد همچنین از فشرده سازی زبان های سمت سرور خود نیز مطمئن شوید تا بهترین نتیجه را نظاره گر باشید.

تاثیر انتخاب هاست مناسب در سرعت سایت

هاست و سرور میزبانی وبسایت شما یکی دیگر از عوامل مهم در افزایش سرعت لود سایت شماست. از هاستینگ های معتبر هاست بخرید. یا اگر از سرور مجازی استفاده می کنید از سرور های مجازی اختصاصی استفاده کنید. همچنین از پلاگین های افزایش سرعت هاست استفاده کنید. استفاده از وبسرور لایت اسپید در هاست های لینوکسی موجب افزایش سرعت لود سایت میشود. برای اطلاعات بیشتر درباره وبسرور های سرور لینوکسی می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

افزایش سرعت لود با سرویس cdn (شبکه توزیع محتوا)

استفاده از شبکه های توزیع محتوا یا cdn نیز یکی از راه های افزایش سرعت سایت میباشد. سیستم توزیع محتوا با مجموعه ای از سرور ها در سرتاسر دنیا و شهر ها داده های سایت شما را کپی می کند و به اصطلاح کش می کند. در هنگام اتصال کاربر به سایت درخواست کاربر را به نزدیک ترین سرور به کاربر ارسال می کند و باعث دریافت پاسخ سریعتر و امن تر میشود. این مورد نیز تاثیر بسزایی در در افزایش چشمگیر سرعت سایت دارد. در ادامه به معرفی cdn های ایرانی و خارجی می کنیم.

معرفی سرویس های cdn

سرویس های cdn که هم در داخل ایران و هم خارج از ایران وجود دارد باعث کش دیتای سایت شما و افزایش امنیت و کاهش حملات دیداس و همچنین بهبود تجربه کاربر میشود. معروف ترین شبکه های cdn خارج از کشور به ترتیب زیر می باشد:


cdn کلودفلیر

cloudflare یکی از ارائه دهنده های شبکه توزیع محتوای ابری یا cdn میباشد. این سرویس محبوب ترین سرویس cdn می باشد. استفاده از این سرویس در چندین پلن میباشد که پلن ابتدایی آن رایگان است. کلودفلیر قابلیت محافظت سایت شما در برابر حملات برات فورس و دیداس و همچنین کش دیتای سایت و افزایش سرعت لود و همچنین امکان مدیریت dns های ساتی شما را میدهد.

cdn cloudflare

مزایای کلودفلیر:

  • کش دیتای سایت و افزایش سرعت سایت
  • جلوگیری از حملات بروت فورس و دیداس
  • مدیریت dns های سایت
  • تنظیم قوانین فایروال
  • رایگان بودن پلن پایه کلودفلیر
  • امکانن رصد ترافیک کاربران و مشاهده صفحات و حجم دیتای کش شده

معایب کلود فلیر

  • نداشتن رنج ای پی و سرور در ایران و کشور های اطراف
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *